Известие

Collapse
No announcement yet.

Airbag ECU

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Много странно. Опитай се по косвени признаци да се ориентираш къде е истината с твоя ербег, като проследиш по схемата:



    +12V през F2 идват ли на пин 15?
    масата подава ли се на пин 14?
    опроподяването към другата периферия (колани и възглавници съответства ли?


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

    Comment


    • #32
      На 15-ти пин нищо не идва щото е празен
      Ето пак извадка от eLearn-а:
      The airbag system control unit M60 is supplied with power when the ignition switch is turned on (INT/A) at pin 5 by a line protected by fuse F2 in junction unit B1 .

      99% съм сигурен че на схемата вместо 15-ти трябва да е 5-ти пин, от друга страна уж 5-ти пин трябва да отива към ключалката за спиране на пасажерсата възглавница ...

      Масата на 14-ти и останалото окабеляване как мога да ги проверя ?
      Alfa Romeo 166 2.4JTD 136hp - 2000

      Comment


      • #33
        Първоначално публикувано от Fr0sT Покажи съобщение
        На 15-ти пин нищо не идва щото е празен
        Ето пак извадка от eLearn-а:
        The airbag system control unit M60 is supplied with power when the ignition switch is turned on (INT/A) at pin 5 by a line protected by fuse F2 in junction unit B1 .

        99% съм сигурен че на схемата вместо 15-ти трябва да е 5-ти пин, от друга страна уж 5-ти пин трябва да отива към ключалката за спиране на пасажерсата възглавница ...

        Масата на 14-ти и останалото окабеляване как мога да ги проверя ?

        Просто има грешка в описанието (не в схемата). Т.е вместо пин 15 е написано пин 5.
        Мисля така, защото по-долу в същото описание за връзката между централата и ключа за изключване на пасажерския ербег отново се посочна пин 5, което вече съотвества на схемата:
        Functional description

        The airbag system control unit M60 is supplied with power when the ignition switch is turned on (INT/A) at pin 5 by a line protected by fuse F2 in junction unit B1 .
        Pin 14 is connected to the specific earth C50 .
        When an impact of a set severity (determined by the control software) is detected, the control unit sends control signals to set off the modules:
        • to driver's Air Bag Q9 , via the steering wheel clockspring Q10 (from pins 1 and 2):
        • to passenger airbag Q11 (from pins 3 and 4);
        • to pretensioners - left-hand Q20 (from pins 10 and 11) and right-hand Q21 (from pins 6 and 7).

        Pins 27 and 30 are connected to the sensor in the seat for disabling the passenger Air Bag K65 .
        Pins 5 and 24 are connected to the passenger Air Bag disabling switch H75 .
        When the system self-diagnostic function detects a fault or an impact is detected, control unit M60 sends a signal -from pin 13 - to the airbag anomaly warning light located in instrument panel E50 .
        Pin 20 of M60 sends a signal to the passenger airbag disablement warning light located in instrument panel E50 .
        These signals are earthed and turn on the warning lights since instrument E50 is ignition-activated (INT/A) - pin 15 of connector A - from a line protected by fuse F1 of junction unit B1 .
        The red warning light is of the type known as 'smart' warning lights because an inner control circuit causes the warning light to light up even if the connection is broken or if the circuit connecting warning light and control unit is short-circuited to earth.
        Self-diagnostic data may be read by connecting the unit to connector R10 : this receives signals from pin 9 of control unit M60 through the appropriate tester line.



        Другите връзки можеш да провериш с цифров омметър (по възможност по-качествен).


        Като откъчиш буксата от цинтралата, мери съпротивленията към различните компоненти от периферията:


        Примерно мешжу пин 14 и шаси, трябва да измериш 0 ома.
        Между пинове 4 и 3 (веригата към пасажерската възглавница, трябва да измериш съпротивление под 100 ома. и т. н. към останалата периферия.


        Мерейки тези съпротивления, няма опасност да гръмнеш някой заряд, защото токът с който се мери съпротивлението е много малък и не може да гръмне дeтонатор.


        В никакъв случай не ползвай пробни лампи и други неизвестни веригопроверители.


        159 1.8 MPI
        166 2.0 TS (ex)

        Comment


        • #34
          Има и нещо друго - според eLearn-а има два вида ЕКУ-та стандартно, 30 пиново, с 4 заряда и 50 пиново с 6 заряда (стандартното + страничните възглавници). Пинаута, който пуснах преди е за 50 пиновото, ето за 30 пиновото:

          30-way connection:
          1, Driver's Air Bag Activation (-)
          2, Driver's Air Bag activation (+)
          3, Passenger Air Bag activation (-)
          4, Passenger Air Bag activation (+)
          5, Passenger Air Bag disabling device (-)
          6, Passenger pretensioner activation (+)
          7, Passenger pretensioner activation (-)
          8, Earth for fault diagnosis (Not connected)
          9, Diagnostic line K
          10, Driver's pretensioner activation (+)
          11, Driver's pretensioner activation (-)
          12, Not Connected
          13, Air Bag system failure warning light signal
          14, Earth
          15, Supply controlled by the ignition + 15
          16, Driver's Air Bag short circuit
          17, Driver's Air Bag short circuit
          18, Passenger Air Bag short circuit
          19, Passenger Air Bag short circuit
          20, Passenger Air Bag disabling warning light signal (-)
          21, Passenger pretensioner short circuit
          22, Passenger pretensioner short circuit
          23, Not connected
          24, Passenger Air Bag disabling device (+)
          25, Driver's pretensioner short circuit
          26, Driver's pretensioner short circuit
          27, Passenger presence sensor signal (-)
          28, Failure warning light short circuit
          29, Earth short circuit
          30, Passenger presence sensor signal (+)


          Тук май вече си съответстват номерата на пиновете - т.е. схемата е за 30 пиновото ЕКУ, на нея също липсват двата датчика в страничните колони.
          Аз от друга страна съм с 50 пиново ЕКУ и за да ми отговарят пиновете трябва логически да ги съпоставя между двата пинаута - т.е. пин 15 от схемата е 5-ти при мен, 14-ти от схемата е 6-ти при мен и т.н. ?
          Alfa Romeo 166 2.4JTD 136hp - 2000

          Comment


          • #35
            На мен ми изглежда като на твоята кола да е сменяна централата + окабеляването или поне буксата. Има ли признаци да е присаждана друга букса на оригиналните кабели?


            159 1.8 MPI
            166 2.0 TS (ex)

            Comment


            • #36
              Има 1-2 сдвоени кабела, т.е. два влизат в един пин но изглежда фабрично направено със шлаух а не с изолирбанд. Другите кабели в буксата изглеждат оригинални.
              Точно до буксата, от същия сноп кабели има още една, която обаче изглежда затапена с нещо като капаче, ако изобщо е букса това. Май не го обясних много добре и ще гледам да го снимам когато мога.
              Ще проверя дали имам и страничните датчици в колоните - със сигурност отиват жълти кабели нагоре, трябва само да видя дали е само инсталация или и датчиците са там.
              Ако ги има значи колата е с 4 възглавници и затова не отговарят пиновете по схемата.
              Alfa Romeo 166 2.4JTD 136hp - 2000

              Comment


              • #37
                При мен схемата съответства на реалната ситуация.

                Буксата изглежда така:






                159 1.8 MPI
                166 2.0 TS (ex)

                Comment


                • #38
                  При мен е същата и аз тук броя 50 пин-а. Вижда се обаче, че например 27-ми пин изобщо не съществува - горе в дясно на буксата има 2 по-големи пин-а така да ги кажем, които обединяват 26 и 27-ми, и 28 и 29-ти. Ако погледнеш откъм ЕКУ-то, в тези по големите дупки влизат пластмасови пишки (на картинката на ЕКУ-то долу в дясно), не метални пинове.

                  В тая тема също коментират двата вида ЕКУ-та (за 156-ца ама изглежда и при нас е така) - 30 пиново с 2 възглавници и 50 пиново с 4:
                  http://forum.alfa156.net/forum/forum....asp?TID=57497
                  Last edited by Fr0sT; d.m.y г., 16:58.
                  Alfa Romeo 166 2.4JTD 136hp - 2000

                  Comment


                  • #39
                    Цялата тая мистерия ме амбицира и накара въпреки жегата, да сваля централата, да я разглобя и да видя аджеба кои пинове реално са опроводени и кои не.
                    И така - съдейки по платката:



                    става ясно, че пинове 26,27,28 и 29 не са опроводени.

                    Единственото ми обяснение относно с мистерията за липсващият пин 27 е това, че единият извод на датчика на кантара е закачен на един от изводите на захранването (по-вероятно на "шаси", което не е означено на схемата) а другият - на пин 30, както е според схемата и както се вижда от снимката, че пин 30 наистина е опроводен.
                    От електрическа гледна точка, такова свързване е напълно възможно и датчикът ще си изпълнява функциите.

                    Италианска му работа

                    Вижте например по какъв идиотски начин са означили номерата на пиновете на буксата в документацията:



                    Иначе така и така бях разколачил системата, пробвах при изключена букса и положение контакт - червената индикация свети (както бях предположил преди, заради наличността на онова съпротивление към шаси в таблото)
                    Мерих и съпротивлението на шофьорския ербег (между пинове 1 и 2) Стойността му е части от ома и може да се приеме за 0, ако трябва да се проследяват веригите към периферията. Предполагам, че останалите патрони са с аналогични стойности на съпротивленията.
                    Last edited by ecotronic; d.m.y г., 17:47.


                    159 1.8 MPI
                    166 2.0 TS (ex)

                    Comment


                    • #40
                      Мда, мазалото е пълно

                      Значи да пробвам съпротивлението между пин 30 и земя/шаси ?

                      Остава да си намеря пинове и да разглабям пак
                      Alfa Romeo 166 2.4JTD 136hp - 2000

                      Comment


                      • #41
                        В заключение смятам, че вярната схема е тази (корекцията е направена от мен и поради това, следва да я ползвате на ваша отговорност):



                        ---------- Post added at 18:05 ---------- Previous post was at 18:03 ----------

                        Първоначално публикувано от Fr0sT Покажи съобщение
                        Мда, мазалото е пълно

                        Значи да пробвам съпротивлението между пин 30 и земя/шаси ?

                        Остава да си намеря пинове и да разглабям пак
                        Да, това смятам и аз за правилно.


                        159 1.8 MPI
                        166 2.0 TS (ex)

                        Comment


                        • #42
                          Пробвах между 30-ти и земя и резултат нямаше.
                          После пробвах между 15-ти и 37-ми - грешката си я имаше записана, но я нямаше в момента, изчистих я и вече всичко е ток и жица, без грешки и светещи лампи по таблото
                          Мерих и съпротивление между 13-ти и 14-ти пин и китайския ми мултицет каза 1-2 ома, отделно 7-ми и 8-ми пинове са ми празни на буксата.
                          Та поне в моя случай съм сигурен, че верния ми пинаут е 50 пиновия вариант. Схемата е за 30 пиновия, т.е. за да видя правилните пинове трябва да им намеря еквивалентите, например:
                          - на схемата захранването е на 15-ти пин
                          30-way connection:
                          15, Supply controlled by the ignition + 15

                          50-way connection:
                          5, Supply controlled by the ignition

                          т.е. захрахването при мен е на 5-ти пин. По същия начин и за останалите.

                          При всички случаи ако някой тръгва да пипа нещо по тази инсталация е добре първо да се мери за да няма изненади после.

                          Специални благодарности на колегата Любо за оказаното съдействие, както и на всички включили се в решаването на проблема
                          Alfa Romeo 166 2.4JTD 136hp - 2000

                          Comment


                          • #43
                            Колеги след поредно натягане на пружината на шофьорският колан се счупи ухото на централната пластмаса държач Намерих шофьорски колан от 156 Видимо е същият Да го монтирам ли цял или да прехвърлям части Иначе този поне на първо виждане върви добре
                            ALFA ROMEO 166 2.4JTD 98 136НР бивша, 2.4JTD 2002 150НР настояща

                            Comment


                            • #44
                              Първоначално публикувано от iveli Покажи съобщение
                              Колеги след поредно натягане на пружината на шофьорският колан се счупи ухото на централната пластмаса държач Намерих шофьорски колан от 156 Видимо е същият Да го монтирам ли цял или да прехвърлям части Иначе този поне на първо виждане върви добре
                              Цял ще е по- лесно щом е същия. А защо натягаш пружината, ако колана се полира се връща като нов. И може да го изпереш преди да ги монтираш като пазиш механичните части. Полират се водачите.
                              Last edited by lordliness; d.m.y г., 21:57.
                              Не всички, които се скитат, са изгубени.

                              Comment


                              • #45
                                Видимо е същият Не съм поглеждал буксата на еърбега и там ме притеснява да няма разлика че ме плашат тези съпротивления и токове Правил съм какви ли не смазвания и настройки но върви трудно Как се полира че ми писна постоянно да свалям натягам смазвам и всякакви тежки операции
                                ALFA ROMEO 166 2.4JTD 98 136НР бивша, 2.4JTD 2002 150НР настояща

                                Comment

                                Working...
                                X